Frequently Asked Questions

Εκτυπώσιμη μορφή

Q1. Είμαι στη λίστα των επιτυχόντων φοιτητών. Ποια είναι τα επόμενα βήματα?

A1. Ένα μήνα πριν την έναρξη της μετακίνησης θα πρέπει να υποβάλετε ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα υποβολής εγγράφων(https://eurep.auth.gr/el/outgoing/mydocuments )τη λίστα δικαιολογητικών που θα βρείτε αναλυτικά στην ιστοσελίδα μας, και συγκεκριμένα στους συνδέσμους: 

Για παράδειγμα οι φοιτητές που μετακινούνται για Πρακτική Άσκηση τον Οκτώβριο θα πρέπει να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους στην πλατφόρμα αρχές Σεπτέμβρη. 


 Q2. Ανήκω στην κατηγορία των φοιτητών με λιγότερες ευκαιρίες, ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω?

A2. Μπορείτε να ελέγξετε αν ανήκετε στην κατηγορία των φοιτητών με λιγότερες ευκαιρίες μέσα από τον σύνδεσμο: https://eurep.auth.gr/el/students/traineeship/nationalgrants2018

Στην ίδια σελίδα, στην ενότητα "ΧΡΗΣΙΜΑ ΑΡΧΕΙΑ" θα διαπιστώσετε οτι αναφέρονται όλα τα επιπρόσθετα δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα να υποβάλετε στην πλατφόρμα (δείτε σχετικά την απάντηση στο ερώτημα 1)


Q3. Κατά τη διάρκεια της μετακίνησής μου για Πρακτική Άσκηση θα γίνουν οι ορκωμοσίες στο Τμήμα μας. Μπορώ να επιστρέψω για να αποφοιτήσω και να συνεχίσω μετά την πρακτική μου?

A3. Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε οτι κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης δεν επιτρέπεται η αλλαγή της ιδιότητας του μετακινούμενου δηλαδή αν ξεκινήσετε την μετακίνησή σας ως φοιτήτρια/φοιτητής θα πρέπει να την ολοκληρώσετε με την ίδια ιδιότητα. Αν θέλετε να αποφοιτήσετε αυτό θα πρέπει να το προγραμματίσετε ΠΡΙΝ την έναρξη της μετακίνησης ώστε να μετακινηθείτε ως απόφοιτοι ή ΜΕΤΑ την πρακτική σας. 

Επιπλέον, δεν επιτρέπονται απουσίες κατά την διάρκεια της πρακτικής άσκησης παρά μόνο για σοβαρούς λόγους ανωτέρας βίας. 


Q4. Ο φορέας δεν δήλωσε στο Letter of Acceptance οτι θα εργάζομαι για 40 ώρες εβδομαδιαίως. Τι πρέπει να κάνω?

A4. Θα θέλαμε να επισημάνουμε στους φοιτητές που στο Letter of Acceptance δεν υπήρχε αναφορά σε ωράριο εργασίας ή αναφέρονταν σχετικά λίγες ώρες, οτι στο επόμενο στάδιο υποβολής δικαιολογητικών δεν θα γίνουν δεκτά Learning Agreement με ώρες εργασίας λιγότερες απο 35 εβδομαδιαίως. Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα αναφορικά με το ωράριο εργασίας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε.


 Q5. Ανήκω στα άτομα με αναπηρία και χρειάζομαι επιπρόσθετη χρηματοδότηση για την μετακίνησή μου. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω?

A5. Τα άτομα με αναπηρία δικαιούνται πρόσθετη χρηματοδότηση ανάλογα με τις ανάγκες τους.  Θα πρέπει ωστόσο να καταθέσετε τα δικαιολογητικά σας 2-3 μήνες πριν την έναρξη της μετακίνησης, για να ξεκινήσουμε την διαδικασία επιπρόσθετης χρηματοδότησης και να λάβετε τα χρήματα εγκαίρως για το ταξίδι σας. Παρακαλούμε να επικοινωνήσετε απευθείας με το Τμήμα μας. 


Q6. Στα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβάλω στην πλατφόρμα περιλαμβάνεται και ασφαλιστήριο συμβόλαιο για προσωπικό ατύχημα και αστική ευθύνη. Είναι απαραίτητο να το κάνω και που μπορώ να απευθυνθώ?

Α6. Όλοι οι φοιτητές που θα μετακινηθούν για πρακτική άσκηση πρέπει να είναι απαραίτητα ασφαλισμένοι για προσωπικό ατύχημα και προσωπική αστική ευθύνη για όλη τη διάρκεια της πρακτικής τους. Το Τμήμα μας δεν μπορεί να προτείνει ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Μπορείτε να κάνετε μια έρευνα αγοράς, ζητώντας προσφορές από τις πιο γνωστές ασφαλιστικές εταιρείες της πόλης. Θα δείτε πως κάθε εταιρεία χρεώνει με διαφορετικά ποσά και φυσικά μπορείτε να επιλέξετε την οικονομικότερη προσφορά. 

Σε μερικές περιπτώσεις, η ασφαλιστική κάλυψη για προσωπικό ατύχημα και προσωπική αστική ευθύνη πορέχεται από τον φορέα υποδοχής. Συνεπώς μπορείτε να κάνετε μια ερώτηση στον φορέα σας πριν ξεκινήσετε την διαδικασία για την έκδοση ασφαλιστηριών συμβολαίων. 


 Q7. Από που εκδίδεται η ΕΚΑΑ (Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας) και ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω?

Α7. Θα πρέπει να απευθυνθείτε στον φορέα που είστε ασφαλισμένοι (π.χ ΕΦΚΑ) για την έκδοση της ΕΚΑΑ. Η έκδοση είναι δωρεάν. Οι ανασφάλιστοι φοιτητές μπορείτε να απευθυνθείτε στο Γραφείο Υγειονομικής Περίθαλψης Φοιτητών ΑΠΘ (https://old.auth.gr/healthservices_students) για την δωρεάν έκδοση της ΕΚΑΑ. Σε κάθε περίπτωση θα σας ζητηθεί βεβαίωση μετακίνησης την οποία μπορούμε να σας χορηγήσουμε κατόπιν αιτήματος που θα αποστείλετε με email στο erasmus-outgoing@auth.gr


Q8. Θέλω να αλλάξω τις ημερομηνίες της πρακτικής που δήλωσα στην αρχική αίτησή μου γιατί προέκυψε κάποιο ζήτημα. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω?

Α8. Υπάρχει ευελιξία στην αλλαγή των ημερομηνιών διεξαγωγής της πρακτικής άσκησης όταν προκύπτει κάποιος λόγος σοβαρός (π.χ υγείας, εργασιακοί, οικονομικοί ή εκπαιδευτικοί λόγοι). Αφού επικοινωνήσετε με τον φορέα σας και συμφωνήσει στην αλλαγή της περιόδου μετακίνησης, παρακαλούμε να μας προωθήσετε το απαντητικό μήνυμα του φορέα στο οποίο φαίνεται οτι συμφωνεί. 

Επισημαίνουμε οτι δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής φορέα καθώς έχετε αξιολογηθεί βάσει του Letter of Acceptance που υποβάλλατε στην αίτησή σας. 


 Q9Ο φορέας έχει ζητήσει να ξεκινήσει η πρακτική μου εκτός του επιλέξιμου διαστήματος που ορίζεται από την πρόσκληση. Μπορώ να μετακινηθώ στο διάστημα που μου ζητήθηκε?

 

A9. Οι φοιτητές που έχουν καταθέσει αίτηση για κινητικότητα εκτός του επιλέξιμου διαστήματος π.χ με έναρξη από Αύγουστο ή Σεπτέμβριο , θα πρέπει να τροποποιήσουν το διάστημα της κινητικότητας εντός του πλαισίου που έχει οριστεί από την πρόσκληση. Σε σπάνιε περιπτώσεις, έχει εγκριθεί στο παρελθόν κατ' εξαίρεση π.χ έναρξη μετακίνησης από Σεπέμβρη αλλά μόνο επειδή προέκυψε σοβαρός λόγος ανωτέρας βίας και μας ενημέρωσε απευθείας ο φορέας υποδοχής με μήνυμα στο erasmus-outgoing@auth.gr . Όταν υποβάλετε αίτηση εκτός του επιλέξιμου διαστήματος θα πρέπει να αναγνωρίζετε οτι δεν πληροίτε τους όρους της πρόσκλησης και υπάρχει η πιθανότητα ακόμη και να απορριφθείτε. Γι' αυτό θα σας συμβουλεύαμε να παραμένετε πιστοί σε όσα ορίζει η πρόσκληση στην οποία συμμετέχετε. 


Q10Πως θα μπορούσα να πάρω περισσότερες πληροφορίες για την διαμονή μου στο εξωτερικό π.χ εύρεση στέγασης, γενικότερες πληροφορίες για τη ζωή στη πόλη κλπ.

 

A10. Στην ιστοσελίδα μας στη ενότητα "Στοιχεία Επικοινωνίας Φοιτητών Προηγούμενων Μετακινήσεων" (https://eurep.auth.gr/el/outgoing/contact_previous_mobilities) μπορείτε να βρείτε τα στοιχεία επικοινωνίας με φοιτητές όλων των Τμημάτων του ΑΠΘ που πραγματοποίησαν την πρακτική τους στην πόλη που σας ενδιαφέρει. Επισημαίνουμε οτι είναι αναρτημένα μόνο τα στοιχεία επικοινωνίας των φοιτητών που έχουν συναινέσει στην κοινοποίηση.

Φυσικά θα πρέπει να ρωτήσετε και στον φορέα σας.

Επίσης, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Δίκτυο Φοιτητών Erasmus (https://auth.esngreece.gr/)         

 


 Q11Επιτρέπονται απουσίες κατά την διάρκεια της πρακτικής άσκησης?Μπορώ π.χ να γυρίσω στην Ελλάδα για να δώσω κάποια μαθήματα στην εξεταστική?

Κατά την διάρκεια της πρακτικής άσκησης δεν επιτρέπονται απουσίες παρά μόνο για σοβαρούς λόγους ανωτέρας βίας και το σχετικό φύλλο ημερολογίου θα πρέπει να συνοδεύεται από ιατρική βεβαίωση που να δικαιολογεί τις απουσίες σας.