Το Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ (KA131) 2024-2026, ανακοινώνει την Β΄ Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντοςγια κινητικότητα του διδακτικού προσωπικού του Α.Π.Θ. για Διδασκαλία σε ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά ιδρύματα (βάσει ενεργών συμφωνιών).
Ακολούθως, θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες (απαντήσεις) σε βασικές ερωτήσεις:
- Ποια είναι η περίοδος υλοποίησης της δράσης;
Απ.: η δράση μπορεί να υλοποιηθεί από 01 Ιανουαρίου 2026 έως 26 Ιουλίου 2026.
- Ποια είναι η περίοδος υποβολής της αίτησης;
Απ.: η περίοδος υποβολής των αιτήσεων είναι από Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025 έως την Τρίτη 02 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 14:00.
- Ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός των αιτήσεων που μπορούν να εγκριθούν;
Απ.: μπορούν να καλυφθούν έως 100 θέσεις για Διδασκαλία.
- Ποιος δύναται να υποβάλλει αίτηση ενδιαφέροντος για κινητικότητα Διδασκαλίας μέσω του προγράμματος Erasmus+;
Απ.: ο/η υποψήφιος μετακινούμενος/η πρέπει να είναι μόνιμο μέλος ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ του ΑΠΘ ή να έχει σύμβαση εξαρτημένης σχέσης εργασίας (ΙΚΑ) με το ΑΠΘ για Διδασκαλία, η οποία να είναι σε ισχύ κατά τη διάρκεια της μετακίνησης. Δεν απαιτείται να υποβάλλει την αίτηση ο υπεύθυνος της συμφωνίας.
- Τι καλύπτει η επιχορήγηση μετακίνησης μέσω Erasmus;
Απ.:Οι διδάσκοντες/ουσες για τη μετακίνησή τους θα λάβουν επιχορήγηση:
α) για τις δαπάνες ταξιδιού ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση και
β) για την κάλυψη των ατομικών τους αναγκών, ανάλογα με τη χώρα υποδοχής.
Σημειώνεται ότι η επιχορήγηση σκοπεύει να αντισταθμίσει τις πρόσθετες δαπάνες κινητικότητας (ταξιδιού και ατομικές δαπάνες) στη χώρα υποδοχής και ΔΕΝ αποσκοπεί στην κάλυψη του συνόλου των δαπανών που συνεπάγεται η διδασκαλία σε Πανεπιστήμιο του εξωτερικού.
γ) υπάρχει η δυνατότητα «πράσινης» μετακίνησης, μετά από σχετική επικοινωνία με το τμήμα μας.
- Ποιες είναι οι προϋποθέσεις συμμετοχής;
Απ.: οι προϋποθέσεις συμμετοχής είναι:
α) να υπάρχει υπογεγραμμένη και σε ισχύ Διμερής Συμφωνία μεταξύ του Α.Π.Θ. και του Ιδρύματος Υποδοχής. Ο κατάλογος των υπογεγραμμένων διμερών συμφωνιών είναι αναρτημένος στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eurep.auth.gr/el/agreementsform/viewall,
β) ο/η μετακινούμενος/η πρέπει να είναι μόνιμο μέλος ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ του ΑΠΘ ή να έχει σύμβαση εξαρτημένης σχέσης εργασίας (ΙΚΑ) με το ΑΠΘ για Διδασκαλία, η οποία να είναι σε ισχύ κατά τη διάρκεια της μετακίνησης,
γ) να υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής στο Πρόγραμμα, ενώ γίνεται χρήση των τύπων αδειών βάσει της υπ’ αριθμ. 2933/9-11-2016 απόφασης της Συγκλήτου, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι όροι του Προγράμματος (π.χ. εξαιρούνται τα συνέδρια) και δεν υπάρχει αλληλοεπικάλυψη εξόδων,
δ) η δραστηριότητα να αναφέρεται αποκλειστικά σε διδασκαλία (ή συνδυασμό με επιμόρφωση) και ΟΧΙ σε επιμόρφωση, συμμετοχή σε συνέδριο, έρευνα, workshop, κ.λπ,
ε) απαιτείται ελάχιστο χρονικό διάστημα διδασκαλίας 2 διαδοχικών εργάσιμων ημερών και ελάχιστος αριθμός 8 διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα ή μικρότερης χρονικής περιόδου. Το μέγιστο χρονικό διάστημα διδασκαλίας ανέρχεται στις 5 ημέρες. Σε περίπτωση που επιθυμείτε επιπλέον ημέρες διδασκαλίας (για περισσότερες από 5 ημέρες διδασκαλίας) θα πρέπει ο/η ενδιαφερόμενος/η να το έχει αιτηθεί και να το αναφέρει το invitationletter. Αποζημιώνεται επίσης το ανώτερο 2 ημέρες για το ταξίδι, μία ημέρα πριν την έναρξη της διδασκαλίας και μία ημέρα μετά την τελευταία ημέρα διδασκαλίας,
στ) η μετακίνηση θα πρέπει να έχει υλοποιηθεί έως την 26η Ιουλίου 2026,
ζ) η υποβολή δήλωσης είναι ηλεκτρονική και δικαιολογητικά σε έντυπη μορφή δεν γίνονται δεκτά.
- Που μπορώ να βρω οδηγίες και έντυπα που σχετίζονται με την μετακίνηση μέσω Erasmus+;
Απ.:Οι οδηγίες και όλα τα σχετικά έντυπα για την υλοποίηση των μετακινήσεων είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Τμήματος Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων https://eurep.auth.gr/el/staff/teaching (Κινητικότητα Προσωπικού / Erasmus+ Διδασκαλία-KA131 (EU,Τουρκία) /Διδασκαλία 2024-2026 NEO/ Οδηγίες & Έντυπα Μετακίνησης Διδασκαλίας).
- Ποια είναι η διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης;
Απ.: α) Ο/Η υποψήφιος/α μετακινούμενος/η χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του ιδρυματικού του/της λογαριασμού, δηλώνει ηλεκτρονικά έως την 2 Δεκεμβρίου 2025, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00 στην ακόλουθη διεύθυνση https://eurep.auth.gr/el/outgoingstaff/register μία μόνο αίτηση μετακίνησης που προτίθεται να υλοποιήσει έως την καταληκτική ημερομηνία. Σε περίπτωση που επιθυμεί να δηλώσει και δεύτερη μετακίνηση θα πρέπει να επικοινωνήσει με το Τμήμα μας. Κάνοντας χρήση της ενεργή συμφωνίας που υπάρχει στο Τμήμα ή σε άλλο Τμήμα με παρεμφερές γνωστικό αντικείμενο.
Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες δηλώσεις πρόθεσης μετακίνησης σε μια ενεργή συμφωνία και ο αριθμός τους υπερβαίνει τον αριθμό που αναφέρεται στην συμφωνία, θα εξετάζεται από το Τμήμα και θα ακολουθεί σχετική ενημέρωση προς τους υποψήφιους μετακινούμενους.
β) Ο/Η υποψήφιος/α μετακινούμενος/η, αφού συμπληρώσει τις απαιτούμενες πληροφορίες στην ηλεκτρονική φόρμα, αναρτά την Επιστολή Πρόσκλησης/Αποδοχής (InvitationLetter/LetterofAcceptance) που έχει λάβει από το Ίδρυμα Υποδοχής (γίνονται δεκτές και επιστολές με ψηφιακή υπογραφή). Στην Επιστολή Πρόσκλησης/Αποδοχής θα πρέπει να αναγράφονται:
- το χρονικό διάστημα και οι ώρες της διδασκαλίας
- το Τμήμα του Ιδρύματος στο οποίο θα υλοποιηθεί η διδασκαλία
- το ονοματεπώνυμο και η ιδιότητα του υπογράφοντος της Επιστολής.
γ) Καταχώρηση της δήλωσης πρόθεσης μετακίνησης.
δ) Λήψη αυτοματοποιημένου μηνύματος για την ολοκλήρωση της υποβολής της δήλωσης. Εάν δε λάβετε το αυτοματοποιημένο μήνυμα επιβεβαίωσης υποβολής της δήλωσής σας άμεσα, η δήλωσή σας δεν θεωρείται έγκυρη.
ε) Πέραν της καταληκτικής ημερομηνίας και ώρας η ηλεκτρονική δήλωση απενεργοποιείται. Το ΤΕΕΠ επιθυμεί να επαναλάβει, ότι για λόγους διαφάνειας και ίσης αντιμετώπισης όλων των υποψηφίων, κανένα έγγραφο δεν παραλαμβάνεται μετά τη λήξη της προθεσμίας σε οποιαδήποτε μορφή.
- Ποια είναι η διαδικασία επιλογής;
Απ. : Για την διαδικασία επιλογής εφαρμόζονται τα ακόλουθα κριτήρια επιλογής κατά σειρά προτεραιότητας:
- Προηγούνται όσοι από τους υποψηφίους αιτούνται μετακίνησης για πρώτη φορά.
- Λαμβάνεται υπόψη η μέγιστη χρονική απόσταση από την τελευταία μετακίνηση του υποψήφιου μετακινούμενου.
- Συμμετοχή στα μεικτά εντατικά προγράμματα (BIP) που διοργανώνοντα από τα ιδρύματα υποδοχής σε συνεργασία με το Α.Π.Θ.
Σημειώνεται, ότι θα δοθεί προτεραιότητα στο διδακτικό προσωπικό που ανήκει στην κατηγορία των Α.Μ.Ε.Α. βάσει του Ν. 4186 (ΦΕΚ 193/17-9-2013).
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η μετακίνηση μπορεί να υλοποιηθεί, μόνον εφόσον ο/η υποψήφιος/α μετακινούμενος/η έχει λάβει ηλεκτρονικό μήνυμα έγκρισης της μετακίνησης.
Προβλέπεται η δυνατότητα του συνδυασμού φυσικής και εικονικής κινητικότητας (μεικτή κινητικότητα /blended mobility) μεταξύ των οποίων μπορεί να υπάρχουν διαστήματα διακοπής.
Στην ιστοσελίδα του Τμήματος μας (σχετ. link https://eurep.auth.gr/el/staff/teaching/estw), μπορείτε να ενημερωθείτε για τις οργανωμένες εβδομάδες διδασκαλίας (Staff Teaching Weeks) που διοργανώνονται από τα αντίστοιχα συνεργαζόμενα Ιδρύματα του εξωτερικού. Η συμμετοχή σας σε αυτές τις εβδομάδες διδασκαλίας μπορεί να πραγματοποιηθεί και να επιχορηγηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ κινητικότητα διδασκαλίας, εφόσον πληρούνται οι αντίστοιχοι όροι που θέτει το πρόγραμμα και έχει γίνει η τελική επιλογή σας από την αντίστοιχη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Υπενθυμίζουμε ότι, θα πρέπει να ενημερώνετε το Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων για τις επισκέψεις μελών διδακτικού προσωπικού για διδασκαλία και επιμόρφωση από Πανεπιστήμια του εξωτερικού, οι οποίες πραγματοποιούνται στα Τμήματα του Α.Π.Θ. βάσει των συμφωνιών που έχουν υπογραφεί στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ (ΚΑ131), (σχετικός σύνδεσμος: https://eurep.auth.gr/el/incomingstaff/registration).
Το Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων είναι στη διάθεση των μελών ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ που ενδιαφέρονται για κινητικότητα διδασκαλίας για οποιαδήποτε διευκρίνιση σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών.
Επικοινωνία: Κουτσελίνης Ι., email: erasmus-financial@auth.gr, τηλ: 2310-99.52.94
Τεχνικά ζητήματα: Σελαλμαζίδης Αναστ., email: anselal@auth.gr, τηλ: 2310-99.51.67
Ώρες εξυπηρέτησης: Δευτέρα-Πέμπτη 10:00-14:00
(για δια ζώσης εξυπηρέτηση θα πρέπει να κλείσετε ραντεβού από την πλατφόρμα https://my.setmore.com/bookingpage/0cc3e7c5-6468-4828-84b4-48fd8eb29062)
