B΄ Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για κινητικότητα Επιμόρφωσης ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ και ΛΟΙΠΟΥ Προσωπικού μέσω του Προγράμματος Erasmus+ (KA131) 2024-2026

Εκτυπώσιμη μορφή

Το Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ (KA131) 2024-2026 ανακοινώνει την B΄ Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για κινητικότητα Διδακτικού και Λοιπού Προσωπικού του Α.Π.Θ. με σκοπό την Επιμόρφωση σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανισμούς και επιχειρήσεις των παρακάτω ευρωπαϊκών χωρών:

Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λιθουανία, Λιχτενστάιν, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τουρκία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Φινλανδία, Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας. 

 

Ακολούθως, θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες (απαντήσεις) σε βασικές ερωτήσεις:

 

  • Ποια είναι η περίοδος υλοποίησης της δράσης;

Απ.: H δράση μπορεί να υλοποιηθεί από 01 Ιανουαρίου 2026 έως 26 Ιουλίου 2026.

 

  • Ποια είναι η περίοδος υποβολής της αίτησης;

Απ.: H περίοδος υποβολής των αιτήσεων είναι από Πέμπτη 06 Νοεμβρίου 2025 έως την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025 και ώρα 14:00.

 

  • Ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός των αιτήσεων που μπορούν να εγκριθούν;

Απ.: Μπορούν να καλυφθούν έως 20 θέσεις για Επιμόρφωση Μελών ΔΕΠ και Διοικητικού  Προσωπικού. Εφόσον προκύψουν διαθέσιμα κονδύλια, θα υπάρξει η δυνατότητα κάλυψης επιπλέον θέσεων.

 

  • Ποιος δύναται να υποβάλλει αίτηση ενδιαφέροντος για κινητικότητα Επιμόρφωσης μέσω του προγράμματος Erasmus+;

Απ.: Ο/Η υποψήφιος/α πρέπει να είναι μόνιμο μέλος ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ του ΑΠΘ ή να  έχει σύμβαση  εξαρτημένης σχέσης εργασίας με το ΑΠΘ (ΙΔΟΧ), η οποία να είναι σε ισχύ κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.

 

  • Τι καλύπτει η επιχορήγηση μετακίνησης μέσω Erasmus;

Απ.: Οι μετακινούμενοι θα λάβουν επιχορήγηση:

α) για τις δαπάνες ταξιδιού ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση και 

β) για την κάλυψη μέρος των προσωπικών τους αναγκών, ανάλογα με τη χώρα υποδοχής.

Σημειώνεται ότι η επιχορήγηση σκοπεύει να αντισταθμίσει τις πρόσθετες δαπάνες κινητικότητας (ταξιδιού και ατομικές δαπάνες) στη χώρα υποδοχής και δεν αποσκοπεί στην κάλυψη του συνόλου των δαπανών που συνεπάγεται η επιμόρφωση στους φορείς του εξωτερικού.

γ) υπάρχει η δυνατότητα «πράσινης» μετακίνησης, κατόπιν σχετικής επικοινωνίας με το Τμήμα μας.

 

  • Ποιες είναι οι προϋποθέσεις συμμετοχής;

Απ.:

  1. Η δραστηριότητα να αφορά αποκλειστικά σε επιμόρφωση-κατάρτιση στο αντικείμενο ενασχόλησης και ΟΧΙ συμμετοχή σε συνέδριο, έρευνα κ.λπ.
  2. Η διάρκεια της επιμόρφωσης θα πρέπει να κυμαίνεται από 2-5 ημέρες συν 2 ημέρες το μέγιστο για τη μετακίνηση από και προς το εξωτερικό, εφόσον δεν συμπίπτει με τις ημέρες επιμόρφωσης. Σε περίπτωση που επιθυμείτε επιπλέον ημέρες επιμόρφωσης (για περισσότερες από 5 ημέρες επιμόρφωσης ) θα πρέπει ο/η ενδιαφερόμενος/η να το έχει αιτηθεί και να το αναφέρει το invitationletter και το MobilityAgreement. Η μετακίνηση θα πρέπει να υλοποιηθεί έως την 26η  Ιουλίου 2026.
  3. Το Διδακτικό προσωπικό έχει δυνατότητα συμμετοχής στο Πρόγραμμα, ενώ κάνει χρήση των τύπων αδειών βάσει της υπ’ αριθμ. 2933/9-11-2016 απόφασης της Συγκλήτου, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι όροι του Προγράμματος (π.χ. εξαιρούνται τα συνέδρια) και δεν υπάρχει αλληλοεπικάλυψη εξόδων.

  

  • Που μπορώ να βρω οδηγίες και έντυπα που σχετίζονται με την μετακίνηση μέσω Erasmus+;

            Απ.: Οι οδηγίες και όλα τα σχετικά έντυπα για την υλοποίηση των μετακινήσεων είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Τμήματος Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων https://eurep.auth.gr/el/staff/training/guide2024-2026  

(Κινητικότητα Προσωπικού / Erasmus+ (KA131) Επιμόρφωση [EU,Τουρκία] / Επιμόρφωση Διδακτικού και Διοικητικού  Προσωπικού 2024-2026 ΝΕΟ / Οδηγίες & Έντυπα Επιμόρφωσης 2024-2026).

 

  • Ποια είναι η διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης;

Απ.: Για τη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής ο/η υποψήφιος/α πρέπει, έως την 11η Δεκεμβρίου  2025 ημέρα Πέμπτη και ώρα 14:00, να υποβάλλει ηλεκτρονικά τα παρακάτω σκαναρισμένα έγγραφα μέσω του συνδέσμου https://eurep.auth.gr/el/outgoingstaff/applySTT χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του ιδρυματικού του/της λογαριασμού:

  1. Ηλεκτρονική Αίτηση. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής αποστέλλεται αυτοματοποιημένο μήνυμα για επιβεβαίωση της υποβολής της αίτησης.
  2. ΕπιστολήΑποδοχής (Invitation Letter/Letter of Acceptance) απότονφορέαυποδοχής. Σχετικό υπόδειγμα διατίθεται αναρτημένο.
  3. Το έντυπο TrainingMobilityAgreementέκδοση 2024 στην αγγλική γλώσσα ευκρινώς σκαναρισμένο, σφραγισμένο και υπογεγραμμένο (είτε χειρόγραφες είτε ψηφιακές υπογραφές) από α) τον/την υποψήφιο/α β) τον/την Προϊστάμενο/η του Τμήματος και γ) από τον Φορέα Υποδοχής. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύμβασης.
  4. Μετάφραση της δεύτερης σελίδας του  TrainingMobilityAgreement στην ελληνική γλώσσα.
  5. Αναλυτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης, στην περίπτωση οργανωμένου προγράμματος (Staff training week).

Όλα τα παραπάνω έντυπα μπορούν να υποβληθούν και με ψηφιακή υπογραφή.

 

Πέραν της καταληκτικής ημερομηνίας και ώρας η Ηλεκτρονική Αίτηση θα απενεργοποιηθεί και κανένα έγγραφο δεν θα γίνει δεκτό και με κανένα τρόπο.

 

  • Ποια είναι η διαδικασία επιλογής;

Απ.: Η επιλογή των αιτήσεων γίνεται από τα μέλη της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτωνβάσειτων παρακάτω κριτηρίων επιλογής κατά σειρά προτεραιότητας:

  1. Προτεραιότητα σε όσους δεν έχουν μετακινηθεί για Επιμόρφωση μέσω του Προγράμματος Erasmus+  κατά τις τρεις τελευταίες Προσκλήσεις Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.
  2. Προτεραιότητα στα σχέδια εργασίας που στοχεύουν στην εκπαίδευση καινοτόμων τεχνολογιών, μεθόδων και συστημάτων εφαρμογής. Συμμετοχή στα μεικτά εντατικά προγράμματα (BIP) που διοργανώνοντα από τα ιδρύματα υποδοχής σε συνεργασία με το Α.Π.Θ.
  3. Προτεραιότητα ενός ατόμου σε περίπτωση υποβολής αίτησης πέραν του ενός από το ίδιο Τμήμα και  για παρόμοιο πρόγραμμα, για να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε όλα τα Τμήματα (με βάση το κριτήριο της αντιπροσωπευτικότητας των Τμημάτων και όχι της αναλογικότητας του αριθμού των υποψήφιων ανά Τμήμα).  Σ’ αυτή την περίπτωση προηγούνται οι χαμηλότερες βαθμίδες ΔΕΠ.
  4. Προτεραιότητα στα σχέδια εργασίας των οποίων  οι οργανισμοί υποδοχής είναι εταιρείες ή επιχειρήσεις (για θετικές και τεχνολογικές επιστήμες) και κατόπιν τα Ανώτατα Ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα ή Εργαστήρια.         

 

Σημειώνεται, επίσης, ότι θα δοθεί προτεραιότητα στο προσωπικό που ανήκει στην κατηγορία των Α.Μ.Ε.Α. βάσει του Ν. 4186 (ΦΕΚ 193/17-9-2013).

 

ΠΡΟΣΟΧΗ:

  • Προκειμένου η ηλεκτρονική αίτηση να είναι έγκυρη, θα πρέπει όλοι οι αιτούντες με δική τους ευθύνη να έχουν αναρτήσει έγγραφα πλήρως συμπληρωμένα και υπογεγραμμένα έως την καταληκτική ημερομηνία και ώρα.
  • Η μετακίνηση μπορεί να υλοποιηθεί, μόνον εφόσον ο/η υποψήφιος/α μετακινούμενος/η έχει λάβει ηλεκτρονικό μήνυμα έγκρισης της μετακίνησης από το Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.
  • Προβλέπεται η δυνατότητα του συνδυασμού φυσικής και εικονικής κινητικότητας (μεικτή κινητικότητα /blended mobility) μεταξύ των οποίων μπορεί να υπάρχουν διαστήματα διακοπής.

 

Η μη συμπλήρωση των σωστών εντύπων αποτελεί λόγο απόρριψης της αίτησης.

 

Επικοινωνία: erasmus-financial@auth.gr

Tηλ: 2310-99.52.87, Πάσχου Χριστίνα και 2310-99.52.94, Κουτσελίνης Ιωάννης

Τεχνικά ζητήματα: 2310-99.51.67, Σελαλμαζίδης Αναστάσιος

 

Ώρες εξυπηρέτησης: Δευτέρα-Πέμπτη 10:00-14:00

(για δια ζώσης εξυπηρέτηση θα πρέπει να κλείσετε ραντεβού από την πλατφόρμα https://yourcompanyname0394.setmore.com/book?step=staff&products=s729d96d0b2d341bff78377d6fb4f9a5a8d963214&type=service )

 

Image: