Frequently Asked Questions [1]
Q1. Είμαι στη λίστα των επιτυχόντων φοιτητών. Ποια είναι τα επόμενα βήματα?
A1. Ένα μήνα πριν την έναρξη της μετακίνησης θα πρέπει να υποβάλετε ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα υποβολής εγγράφων(https://eurep.auth.gr/el/outgoing/mydocuments [2] )τη λίστα δικαιολογητικών που θα βρείτε αναλυτικά στην ιστοσελίδα μας, και συγκεκριμένα στους συνδέσμους:
- https://eurep.auth.gr/el/students/traineeship/traineeship_agreement [3] σχετικά με τη συμπλήρωση της Συμφωνίας Μάθησης (Learning Agreement) και
 - https://eurep.auth.gr/el/students/traineeship/grant_procedure [4] σχετικά με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης της σύμβασης χρηματοδότησης.
 
Για παράδειγμα οι φοιτήτριες/φοιτητές που μετακινούνται για Πρακτική Άσκηση τον Οκτώβριο θα πρέπει να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους στην πλατφόρμα αρχές Σεπτέμβρη.
Για να ξεκινήσετε την συγκέντρωση των δικαιολογητικών παρακαλούμε να παρακολουθήσετε ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ το ενημερωτικό βίντεο για την σωστή συμπλήρωση και υποβολή τους ώστε να αποφύγετε καθυστερήσεις στην πίστωση της χρηματοδότησής σας. Το βίντεο βρίσκεται στον σύνδεσμο:
https://eurep.auth.gr/el/node/2717 [5]
Q2. Ανήκω στην κατηγορία των φοιτητών με λιγότερες ευκαιρίες, ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω?
A2. Μπορείτε να ελέγξετε αν ανήκετε στην κατηγορία των φοιτητών με λιγότερες ευκαιρίες μέσα από τον σύνδεσμο: https://eurep.auth.gr/el/students/traineeship/disabilities [6]
Στην ίδια σελίδα, στην ενότητα "ΧΡΗΣΙΜΑ ΑΡΧΕΙΑ" θα διαπιστώσετε οτι υπάρχει βοηθητικό έγγραφο με τον τίτλο "Δικαιολογητικά ανά κατηγορία για άτομα με λιγότερες ευκαιρίες"
Q3. Κατά τη διάρκεια της μετακίνησής μου για Πρακτική Άσκηση θα γίνουν οι ορκωμοσίες στο Τμήμα μας. Μπορώ να επιστρέψω για να αποφοιτήσω και να συνεχίσω μετά την πρακτική μου?
A3. Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε οτι κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης δεν επιτρέπεται η αλλαγή της ιδιότητας του μετακινούμενου δηλαδή αν ξεκινήσετε την μετακίνησή σας ως φοιτήτρια/φοιτητής θα πρέπει να την ολοκληρώσετε με την ίδια ιδιότητα. Αν θέλετε να αποφοιτήσετε αυτό θα πρέπει να το προγραμματίσετε ΠΡΙΝ την έναρξη της μετακίνησης ώστε να μετακινηθείτε ως απόφοιτοι ή ΜΕΤΑ την πρακτική σας.
Επιπλέον, δεν επιτρέπονται απουσίες κατά την διάρκεια της πρακτικής άσκησης παρά μόνο για σοβαρούς λόγους ανωτέρας βίας.
Q4. Ο φορέας δεν δήλωσε στο Letter of Acceptance οτι θα εργάζομαι για 40 ώρες εβδομαδιαίως ή δηλώθηκαν λιγότερες από 35 ώρες εργασίας. Τι πρέπει να κάνω?
A4. Θα θέλαμε να επισημάνουμε στους φοιτητές που στο Letter of Acceptance δεν υπήρχε αναφορά σε ωράριο εργασίας ή αναφέρονταν σχετικά λίγες ώρες, οτι στο επόμενο στάδιο υποβολής δικαιολογητικών δεν θα γίνουν δεκτά Learning Agreement με ώρες εργασίας λιγότερες απο 35 εβδομαδιαίως. Θα πρέπει λοιπόν να επικοινωνήσετε με τον φορέα σας για να διευθετήσετε το ζήτημα του ωραρίου (35-40 εβδομαδιαίως). Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα αναφορικά με το ωράριο εργασίας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε.
Q5. Ανήκω στα άτομα με αναπηρία και χρειάζομαι επιπρόσθετη χρηματοδότηση για την μετακίνησή μου. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω?
A5. Τα άτομα με αναπηρία δικαιούνται πρόσθετη χρηματοδότηση ανάλογα με τις ανάγκες τους. Θα πρέπει ωστόσο να καταθέσετε τα δικαιολογητικά σας 2-3 μήνες πριν την έναρξη της μετακίνησης, για να ξεκινήσουμε την διαδικασία επιπρόσθετης χρηματοδότησης και να λάβετε τα χρήματα εγκαίρως για το ταξίδι σας. Οι πληροφορίες και η "Αίτηση Φοιτή/Φοιτήτριας με αναπηρία" είναι αναρτημένα στον σύνδεσμο:
https://eurep.auth.gr/el/students/traineeship/disabilities [6]
Παρακαλούμε ωστόσο να επικοινωνήσετε εκ των προτέρων με το Τμήμα μας.
Q6. Στα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβάλω στην πλατφόρμα περιλαμβάνεται και ασφαλιστήριο συμβόλαιο για προσωπικό ατύχημα και αστική ευθύνη. Είναι απαραίτητο να το κάνω και που μπορώ να απευθυνθώ?
Α6. Όλες οι φοιτήτριες και οι φοιτητές που θα μετακινηθούν για πρακτική άσκηση πρέπει να είναι απαραίτητα ασφαλισμένες/οι για προσωπικό ατύχημα και προσωπική αστική ευθύνη για όλη τη διάρκεια της πρακτικής τους. Το Τμήμα μας δεν μπορεί να προτείνει ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Μπορείτε να κάνετε μια έρευνα αγοράς, ζητώντας προσφορές από τις πιο γνωστές ασφαλιστικές εταιρείες της πόλης. Θα δείτε πως κάθε εταιρεία χρεώνει με διαφορετικά ποσά και φυσικά μπορείτε να επιλέξετε την οικονομικότερη προσφορά.
Σε μερικές περιπτώσεις, η ασφαλιστική κάλυψη για προσωπικό ατύχημα και προσωπική αστική ευθύνη πορέχεται από τον φορέα υποδοχής. Συνεπώς μπορείτε να κάνετε μια ερώτηση στον φορέα σας πριν ξεκινήσετε την διαδικασία για την έκδοση ασφαλιστηριών συμβολαίων.
Q7. Από που εκδίδεται η ΕΚΑΑ (Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας) και ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω?
Α7. Η ΕΚΑΑ σας καλύπτει δωρεάν αν ασθενήσετε και χρειαστείτε νοσοκομείο όσο βρίσκεστε στο εξωτερικό. Η έκδοση της ΕΚΑΑ μπορεί να γίνει δωρεάν μέσω gov.gr στον σύνδεσμο: https://www.gov.gr/upourgeia/upourgeio-ergasias-kai-koinonikes-asphalises/elektronikos-ethnikos-phoreas-koinonikes-asphalises-e-ephka/europaike-karta-asphalises-astheneias [7]
Οι ανασφάλιστοι φοιτητές/ανασφάλιστες φοιτήτριες μπορείτε να απευθυνθείτε στο Γραφείο Υγειονομικής Περίθαλψης Φοιτητών ΑΠΘ (https://auth.gr/healthservices_students [8]) για την δωρεάν έκδοση της ΕΚΑΑ.
Οι ανασφάλιστοι απόφοιτοι/ανασφάλιστες απόφοιτες δυστυχώς δεν έχουν καμία άλλη δυνατότητα παρά μόνο να ασφαλιστούν ιδιωτικά για ασθένεια.
Όσοι/όσες χρειάζεστε βεβαίωση μετακίνησης για την έκδοση ΕΚΑΑ παρακαλούμε να αποστείλετε το αίτημά σας με email στο erasmus-outgoing@auth.gr [9] χρησιμοποιώντας τον ακαδημαϊκό σας λογαριασμό.
Στην περίπτωση που η ΕΚΑΑ σας λήγει κατά την διάρκεια της πρακτικής σας άσκησης, πρέπει να υποβάλετε και υπεύθυνη δήλωση οτι θα την ανανεώσετε εγκαίρως. Η υπεύθυνη δήλωση σημαίνει οτι έχετε επικοινωνήσει με τον ασφαλισιτκό σας φορέα και έχετε βεβαιωθεί οτι θα έχετε δικαίωμα ανανέωσης της ΕΚΑΑ.
Q8. Θέλω να αλλάξω τις ημερομηνίες της πρακτικής που δήλωσα στην αρχική αίτησή μου γιατί προέκυψε κάποιο ζήτημα. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω?
Α8. Υπάρχει ευελιξία στην αλλαγή των ημερομηνιών διεξαγωγής της πρακτικής άσκησης όταν προκύπτει κάποιος λόγος σοβαρός (π.χ υγείας, εργασιακοί, οικονομικοί ή εκπαιδευτικοί λόγοι). Αφού επικοινωνήσετε με τον φορέα σας και συμφωνήσει στην αλλαγή της περιόδου μετακίνησης, παρακαλούμε να μας προωθήσετε το απαντητικό μήνυμα του φορέα στο οποίο φαίνεται οτι συμφωνεί.
Επισημαίνουμε οτι δεν υπάρχει δυνατότητα αλλαγής φορέα καθώς έχετε αξιολογηθεί βάσει του Letter of Acceptance που υποβάλλατε στην αίτησή σας.
Q9. Ο φορέας έχει ζητήσει να ξεκινήσει/λήξει η πρακτική μου εκτός του επιλέξιμου διαστήματος που ορίζεται από την πρόσκληση. Μπορώ να μετακινηθώ στο διάστημα που μου ζητήθηκε?
A9. Οι φοιτητές των οποίων η προτεινόμενη περίοδος κινητικότητας βρίσκεται εκτός του επιλέξιμου διαστήματος (π.χ. έναρξη τον Αύγουστο ή λήξη τον Σεπτέμβριο) θα πρέπει να προσαρμόσουν τις ημερομηνίες της μετακίνησής τους εντός των ορίων που καθορίζονται από την πρόσκληση.
Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις έχει δοθεί στο παρελθόν κατ’ εξαίρεση έγκριση μετακίνησης εκτός του επιλέξιμου πλαισίου, και αυτό ύστερα από τεκμηριωμένη ανάγκη παραμονής του ασκούμενου και εφόσον ο φορέας υποδοχής ενημερώσει απευθείας το Τμήμα μας στο erasmus-outgoing@auth.gr.
Υποβάλλοντας αίτηση με ημερομηνίες εκτός του επιλέξιμου διαστήματος, αναγνωρίζετε ότι δεν πληροίτε τους όρους της πρόσκλησης και υπάρχει ενδεχόμενο η αίτηση να απορριφθεί. Για τον λόγο αυτό, συνιστούμε να τηρείτε αυστηρά το χρονοδιάγραμμα που ορίζεται από την εκάστοτε πρόσκληση.
Q10. Πως θα μπορούσα να πάρω περισσότερες πληροφορίες για την διαμονή μου στο εξωτερικό π.χ εύρεση στέγασης, γενικότερες πληροφορίες για τη ζωή στη πόλη κλπ.
A10. Στην ιστοσελίδα μας στη ενότητα "Στοιχεία Επικοινωνίας Μετακινούμενων Φοιτητών" (https://eurep.auth.gr/el/outgoing/contact_previous_mobilities [10]) μπορείτε να βρείτε τα στοιχεία επικοινωνίας με φοιτητές όλων των Τμημάτων του ΑΠΘ που πραγματοποίησαν ή πρόκειται να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους στην πόλη που σας ενδιαφέρει. Επισημαίνουμε οτι είναι αναρτημένα μόνο τα στοιχεία επικοινωνίας των φοιτητών που έχουν συναινέσει στην κοινοποίηση.
Επίσης, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Δίκτυο Φοιτητών Erasmus (https://auth.esngreece.gr/ [11]) καθώς και στις ελληνικές κοινότητες της χώρας υποδοχής.
Q11. Επιτρέπονται απουσίες κατά την διάρκεια της πρακτικής άσκησης?Μπορώ π.χ να γυρίσω στην Ελλάδα για να δώσω κάποια μαθήματα στην εξεταστική?
Κατά την διάρκεια της πρακτικής άσκησης δεν επιτρέπονται απουσίες παρά μόνο για σοβαρούς λόγους ανωτέρας βίας και το σχετικό φύλλο ημερολογίου θα πρέπει να συνοδεύεται από ιατρική βεβαίωση που να δικαιολογεί τις απουσίες σας.
Q12. Ποια ειναι η χρηματοδότηση που δικαιούμαι για την μετακίνηση?
 
Η χρηματοδότηση υπολογίζεται ως εξής:
- 
Βασικό ποσό χώρας υποδοχής: Πολλαπλασιάζετε το βασικό ποσό που αντιστοιχεί στη χώρα υποδοχής επί των μηνών που θα διαρκέσει η πρακτική σας. Τα ποσά ανά χώρα είναι διαθέσιμα στον σύνδεσμο: https://eurep.auth.gr/el/students/traineeship/nationalgrants2018 [12].
 - 
Αποζημίωση χιλιομετρικής απόστασης: Δικαιούστε ένα συγκεκριμένο ποσό για τα ταξιδιωτικά σας έξοδα, το οποίο υπολογίζεται βάσει της χιλιομετρικής απόστασης μεταξύ της πόλης αναχώρησης και της πόλης υποδοχής. Ο υπολογισμός γίνεται με το εργαλείο της ΕΕ: Distance Calculator [13]. Πρόκειται για εφάπαξ ποσό, ανεξάρτητο από τα πραγματικά έξοδα εισιτηρίου, και περιλαμβάνεται στη σύμβασή σας.
 - 
Αποζημίωση για δύο επιπλέον ημέρες ταξιδιού: Δικαιούστε αποζημίωση για μία ημέρα πριν και μία ημέρα μετά την πρακτική, η οποία υπολογίζεται με βάση το μηνιαίο ποσό της χώρας υποδοχής και καταβάλλεται προκαταβολικά. Απαιτείται απόδειξη ταξιδιού από τα εισιτήρια για έστω μία ημέρα πριν και μία ημέρα μετά την πρακτική.
 
Τελικός υπολογισμός: Η συνολική χρηματοδότηση προκύπτει από το άθροισμα των τριών παραπάνω ποσών:
- 
βασικό ποσό χώρας υποδοχής,
 - 
αποζημίωση χιλιομετρικής απόστασης,
 - 
αποζημίωση για τις δύο επιπλέον ημέρες ταξιδιού.